Луганські змагання-2013

В один з довгих зимових вечорів наповнюючи свою коробочку новенькими мухами, я розмірковував про майбутній сезон. Скільки вже було нахлистових семінарів, зустрічей в нашому регіоні, скільки з’явилося нових нахлистовиків. І зловив себе на думці, що вже досить багато хлопців, які вміють добре виконувати закиди, які вміють успішно ловити рибу і роблять це на багатьох річках і водоймах нашого краю. І напевно кожен з них може поділитися своїм особистим досвідом і вміннями. І ці думки мене наштовхнули на ідею проведення змагання з ловлі риби нахлистом. Адже це чудова можливість застосувати свої знання та вміння на ділі, та й до того ж подивитися, як це роблять інші нахлистовики. І для початківців це унікальна можливість подивитися на техніку і тактика лову як то кажуть «в живу». Тому було прийнято рішення проведення змагань з ловлі риби нахлистом “Міуський головень” в районі міста Красний Луч на річці Міус 18 -19 травня 2013. 117 травня. Всі речі зібрані, рюкзак упакований, я чекаю хлопців. Насилу помістивши речі в машину, ми висуваємося. По дорозі, розставляємо вказівники, адже навіть не кожен мешканець Красного Луча зможе знайти це місце, яке я вибрав для проведення змагань. Це живописний луг в заплаві річки Міус, що знаходиться подалі від міста та прилеглих селищ. 2Потрібно сказати, що пригоди почалися відразу ж. Не доїжджаючи 400 метрів до галявини, посеред дороги нас зустрічало дерево, що впало. Так, незадача! Благо, що я взяв бензопилу. 20 хвилин старанної спільної роботи і дорога знову відкрита. І ось ми на місці! Розбиваємо табір, встановлюємо намети і столи. За планом на вечір була намічена розмітка секторів лову, але спілкування зі старими друзями, трелі солов’їв і багаття трохи поміняли мої плани, загалом, спати ми так і не лягли. 3 4 5Вмиваючись вранці росою і зустрівши світанок, ми вирушили розмічати сектора лову, адже скоро приїдуть інші учасники і почнуться змагання.6Сектори становили 70 метрів річки, вони були чітко відзначені сигнальними стрічками та табличками. 8.00 урочисте відкриття змагань, короткий вступний інструктаж правил техніки безпеки, лову та жеребкування. 9.00 хлопці вже на воді, змагання почалися. Дев’ять спортсменів розділилися на дві групи. Одна частина ловила рибу, а інша виступала в якості лінійних суддів. 33В обов’язки лінійного судді входив контроль часу лову, контроль місця лову (сектору), дотримання правил спортсменом під час лову та реєстрація спійманої риби в протоколі змагань. Потрібно сказати, що перший тур виявився зовсім непростим. Вночі падав дощ, який давав про себе знати. Вода стала каламутною, комахи намоклі від дощу і роси виявляли малу активність. 7 8 9Але з кожною хвилиною ситуація починала змінюватися. Пробиваються крізь крони дерев промені сонця робили свою справу, і вже через 30 хвилин комахи почали свої невпевнені переміщення, чим викликали інтерес риби, яка почала харчуватися і підніматися до поверхні. Також ловлю ускладнював складний рельєф дна річки упереміш з гілками і колодами, які складно було помітити в каламутній воді. Деяким учасникам довелося кілька разів «скупатися», оступившись і набравши води в вейдерси. 11 Але і цей неприємний факт не остудив їх змагального духу. “Ти ж казав там по пояс” – обурився Сидоренко Валерій (Донецьк). “Нічого, нічого” – відповів я. “Ти просто захопився ловлею”. А сам бігом пішов далі нібито перевіряти інші сектори, бо погляд його був не дуже добродушним. Пройшовши кілька секторів, попереду чую великий “плюх” і “мат-перемат” – це Гриша Папій (Донецьк) на 5-му секторі. А я ж попереджав, що рельєф дна біля берега крутий і слизький, що потрібно бути дуже уважним, готувати кожен крок і триматися за дерева. Але я вирішив, що ці мої доводи будуть марні, тому що Григорій у нас за національністю грек, хлопець гарячий і запальний і я мав можливість дізнатися про себе багато нового. Тому я тихенько розвернувся і пішов назад. 13 Підійшовши до сектору першого купальника, я побачив Валерія, який стояв по пояс у воді і ловить рибу. “А ти нервував” подумав я, це річка випробовує вас на міцність. І буквально через 5 хвилин Валєра ловить ще одного головня.17У кожного спортсмена на вудлищі була наклеєна мірна лінійка. За головня розміром від 20 до 25 сантиметрів нараховувався один бал, а за рибу понад 25 сантиметрів нараховувалося 2 бали. Третє місце дісталося Михайлу Наливкіну (Луганськ), він зловив одну залікову рибу, отримавши за неї 1 бал. У другому турі ситуація дещо змінилася. Трава і листя просохла, разом з ними і комахи, піднявся невеликий поривчастий вітер, головень був набагато активнішим.
15У цьому етапі Олександру Виноградову вдалося зловити 6 залікових риб, що й вивело його на перше місце в етапі. Але йому на п’яти наступав Микола Дрей. Потрібно віддати належне таким людям, як Микола і Геннадій Сафенін. Не дивлячись, на свій вік, вони залишаються в строю і показують молоді, що є ще порох у порохівницях, залишаючись молодими в душі. Так от крім трьох спійманих однобальних головнів, Миколі вдалося спокусити на клювання екземплярчик, який завів у корчі і відірвав повідок.25У другому турі місця розподілилися наступним чином. 1 – Виноградов Олександр, 2 – Дрей Микола, 3 – Сафенін Геннадій. Після закінчення першого туру, хлопців очікували змагання по нахлистовому кидку. Цьому мало не завадив дощ, який починав накрапати, але мабуть “Небесна Канцелярія” була на нашому боці. Виблискували блискавки, розкочувався грім, ходили чорні і похмурі хмари. Все це було, але тільки не над нашою галявиною. 35 36Першим було змагання на точність закидання. Учасникам необхідно було вразити по черзі три мішені, що знаходяться від них на виддалі 10, 12 і 15 метрів, відповідно. Наступним, було змагання на дальність закидання сидячи. Цим я хотів змоделювати ловлю з човна, так би мовити з низької посадки.
37 38 39Хлопці з живим інтересом взялися до виконання вправ. Переможцями стали Симоненко Олександр – закид сидячи, Папій Григорій – закид на точність. 42Перший день закінчено, можна трохи розслабитися. Вечір виявився просто чудовий. Тиша, спокій, все поводилися дуже розмірено і спокійно. Видно попередня безсонна ніч і насичений день нагадували про себе. Смачний гарячий куліш, чай на вогнищі, бесіди про нахлист, мушки, тактику і техніку лову, та й просто рибальські байки давали свій надзвичайний відтінок в цей прекрасний вечір, підкреслений чарівною піснею солов’я. І вже не засиджуючи допізна, всі хлопці пішли спати, адже завтра новий день і нові перемоги.
Другий день розпочався спокійніше. Всі виспалися, відпочили і набралися сил. Сніданок, жеребкування, роздача протоколів суддям, і ось хлопці вже відправляються на свої сектори. Я не витримав, одягнув вейдерси, взяв вудку і теж пішов на річку. Піймавши пару головнів і збивши оскому, я відправився на сектори до хлопців. На щастя ніхто з хлопців більше не брав водних процедур, урок річки був засвоєний. 43Потрібно сказати, що третій тур був малорибним. Хлопцям вдалося зловити всього 4 риби. Мабуть, позначився вчорашній дощ який пройшов вище за течією, вода сильно помутніла, що позначилося на клюванні. Анатолій чи як він підписався в протоколі – Толян, не називаючи своє прізвище, умовив трьох головнів, що і вивело його на перше місце в турі. Другим же був Микола Дрей, він завів у підсак одну рибу.
За правилами змагань у залік приймалася тільки риба, заведена в підсак. Після третього туру всі учасники зібралися в таборі на обід. Відпочивши і поївши супу, хлопці почали готуватися до останнього етапу, адже він вирішальний. Визначивши жеребом сектора, спортсмени вирушили на річку, а ми з оператором Олександром вирушили відзняти декілька кадрів. Повернувшись до зони лову до учасників, з’ясувалося, що поки тільки Григорію вдалося зловити одну залікову рибу, в цей час Олександр Симоненко зловив маленького голавлика, який не потрапив в допустимий розмір. 44Претендент на перемогу – Валерій Сидоренко, все ніяк не міг піти від нуля. Ми залишилися поспостерігати за його ловом. Чесно зізнатися, іноді це було схоже просто на знущання. Валєра стояв посеред річки, а навколо нього раз у раз відбувалися виходи риби, але брати вона вперто не хотіла. Апогею знущання досягло, коли Валєра вирішив поміняти мушку. Варто було йому відрізати муху, як раптом налетів порив вітру і з дерев почали сипатися насіння і комахи. Вода навколо нього ніби скипіла, риба виходила на поверхню буквально в 3-х метрах, чим дуже сильно турбувала рибалку. Навіть з берега, було видно, як тремтіли його руки. 14Але Валерій зумів взяти себе в руки і все-таки прив’язав муху. Закид під кущі і довгий сплав мушки вниз за течією. Ми з лінійним суддею і оператором затамували подих. Мушка зі швидкістю потоку повільно запливає все далі під кущ, ми уважно і напружено спостерігаємо за нею. Все відбувається буквально під нашими ногами, і раптом під мушкою з’явилася тінь, “Ну, давай!” прозвучало в наших головах. Потужний бурун! І ….! Мимо, не взяв. Прикро, там явно 2 бали.
Ми пішли далі, а Валєра продовжував своє полювання. Як з’ясувалося, через 10 хвилин після нашого відходу він таки піймав цього “лиходія” і він дійсно виявився двобальним.10Тим часом Григорій зрівняв рахунок, піймавши ще одного головня на 1 бал. Інтрига зберігалася, а час змагань добігало кінця. Спортсмени почали переміщатися по секторах, щоб спробувати зловити заспокоєний рибу в Звільнений місцях, але марно.
Претенденти йдуть ніздря в ніздрю, і тут відбувається переломний момент. Буквально на останній хвилині у Гриші клювання. Підсічка …! Є! Хоч би не зійшов …! І ось Григорій заводить у підсак переможну рибу, яка виводить його на перше місце в турі. Все! Змагання закінчилися, протоколи здані, і я починаю підрахунок результатів.
І тут інтриги було не менше. За сумою місць виходить, що перше місце розділяється між двома спортсменами. На цей випадок необхідно вважати суму балів, і тут невдача. Сума балів, теж однакова. І я на правах головного судді вирішив розділити перше місце між двома спортсменами. Призові місця розділилися таким чином.

1 місце: Сидоренко Валерій і Папій Григорій

2 місце: Дрей Микола

3 місце: Виноградов Олександр

Точність закидання:

1 місце – Папій Григорій

Дальність сидячи:

1 місце – Симоненко Олександр

Всі призери були нагороджені почесними дипломами та цінними призами від інтернет-магазину fly-fishing.com.ua (Івано-Франківськ) та магазину «Рибалка плюс Мисливець» (Донецьк).
Змагання “Міуський головень” відбулися! Я сподіваюся, всім учасникам вони сподобалися, кожен з них взяв для себе щось нове, насолодився красою нашого краю і просто добре провів час у компанії друзів. Я дуже сподіваюся на те, що ці змагання не останні і це переростає в добру традицію. 12Все більше рибалок стануть відвідувати дані заходи, підвищувати рівень володіння снастю, підвищувати свою культуру, збільшувати свій професіоналізм в лові риби і звичайно більше її відпускати. І хто знає, може, і вийдемо на інший рівень рибальської спорту. У кожному разі, я щиро вдячний кожній людині, що приїхала до нас, і чекаю всіх тих, хто з якихось причин не зміг потрапити на це маленьке свято нахлисту в нашому регіоні.
Окремо хочу подякувати знімальній бригаді каналу ЛКТ. Ведучому – Ігорю Корнєєвау, оператору – Олександру Новікову. Ну і звичайно, Миколі Ардольянову – президенту Клубу Луганських Рибаків, без чийого сприяння, можливо і не було б передачі “Рибалка по – луганськи”. Велике Вам спасибі хлопці за професійну роботу і за підтримку в моїх починаннях. Ви одні з небагатьох, хто відгукнулися і підтримали мене.
СПАСИБІ!

Автор: Єгор Бабич
Фото: tvfish.ru та donfish.org

• tohin коментує:

Молодець!!! Нахлистовий спорт набирає обертів!!! Так тримати!
    P.S. Кльова річка.

• hudz коментує:

от якби Єгор ще поставив умову “костюми початку 19 ст і картузи в клітинку”.. було б зовсім атмосферно. Молодець, молоток!!

• rostyslav коментує:

Єгор, в себе ти був організатором, а тепер давай до нас, в гори, будемо змагатися)

• Егор коментує:

Если учёба отпустит, то с удовольствием. Диплом, наконец-то …. и всё!

• rostyslav коментує:

Давай, якраз твій диплом і обмиємо))