Сян: день справжньої незалежності

На початку червня я побував на річці Дунаєць, де є відома нахлистова спецділянка. За новими враженнями, наприкінці серпня, ми відправилися на Сян, річку, яку поляки вважають однією з найбагатших в Європі у плані харіуса і форелі. Від українського кордону в Смільниці доїхати до Звєжина можна за якихось півгодини. Правда, важко знайти нормальні доїзди до річки. За шість кілометрів нам вдалося розшукати два хороші заїзди і один поганий.

Юра Щербатий виходить з води

Спершу підкорювати Сян приїхали ми з Юрою. На місці були о другій ночі. Трошки перекімарили в машині і як тільки стало щось видно, зайшли в річку. Я спробував ловити французом. Вже на третій проводці хапнула пристойна форелька – взяла на найвищу підвісну муху – золоту Курноцика. Потім вдалося зловити ще дві форелі і два харіуса на наші фезентейли з оранжевим тораксом і різні бокоплави. Пирики у них не такі яскраво-срібні як у нас – спини в них темні, а боки з коричневим відтінком. Відчувається, що риба вільна, що її не шарашать струмом і не ловлять на тичкару – всі вони сильні, здорово опираються. Взагалі, за день не вдалося зловити жодної малої риби – мінімум 25 сантиметрів.

Ганна і Дзенн

Коли почало світати я помітив машину, яка наближалася до нас. Невдовзі побачив Нестора, який махав рукою і Ганну, яка веліла мені забиратися з перспективної струйки, мовляв, всю рибу мені перелякаєш. «Не переживай, я там вже все виловив» – такими жартами ми привіталися. З фотоапаратом вийшов Юра Гудзь – хотів зазнимкувати туманний світанок.

Нахи в тумані

Десь незабаром мав приїхати Павел – «стражнік ловіска» аби продати нам ліцензії. Ціна за день – 75 злотих або 18 євро. Це досить дорого, але двічі на рік можна собі дозволити таке задоволення. Поки його не було ми розгреблися по річці. Француз стояв на трійці, тож я обладнав п’ятірку сухою мушкою і вийшов в воду. Зразу ж упіймав ще одну форель, після чого вирішив переключитися на сухаря.

Туалет біля річки. Чистий, акуратний, безкоштовний. Праворуч – табличка спонсора – Vision

Те саме вирішили зробити і Ганна з Нестором – риба вискакувала з води і ловила мушок. Я пішов на іншу сторону ріки, де була течія, але не було хвиль. В такому місці я відчував певний дискомфорт, все таки мені хвилі подобаються більше. Але форель ловилася на сухі, правда, не так часто і не такі великі як в Нестора. Йому вдалося підтягнути кілька дуже достойних екземплярів, а от в Ганни було багато сходів.

Як не дивно, але місце нахи ловлять стрімером саме в таких місцях

Тим часом обидва Юри десь зникли між островами. Виявилося, що вони ловили на стрімери і мали успіх – Гудзь упіймав шість штук, а Щербатий дві. Цікаво, що останній ловив на жахливого стрімера у моєму виконанні, зв’язаного на гачку №14 з трьох полосок марабу – червоного, оливкового і чорного. І на це сопливе жахіття форель ловилася! Але повірте, це не означає, що на Сяні риба ловиться на все, що попало і як завгодно. Це оригінальна річка і рибу треба знайти. Зловити її не так просто, зважаючи ще й на те, що ми не мали відповідного досвіду – не знали місць і не могли знати, які мухи любить риба.

Ціна денної ліцензії – 75 злотих

Невдовзі приїхав Павел, який розклав перед нами флайбокси, щоб ми подивилися. На фото видно, що переважає в коробках. У плані сухарів – СДС пушинки – це на харіуса. Крупніші мухи – на форель. Стрімери – переважно вулі-багери на малих гачках, зв’язані з кислотних кольорів.

Вийшло сонце, прийшов час обмірковувати наші подальші дії. Гудзі і Нестор поїхали селитися в готель, а ми з Юрою вирушили по дорозі, шукаючи нових місць. Юрі треба було поспати, бо ввечері ми мали повертатися додому. Тому він тупікнувся в тіньку, а я пішов на річку.

Це по-суті було озеро – хвиль нема. Поруч ловив поляк на стрімери, правда, без особливого успіху. Я зловив одну форель на суху і пішов будити Юру – шукати інше місце. Він не дуже радо сприйняв мої стусани, але все ж поїхав далі. Поляк зі стрімерами порадив проїхати вниз по течії, там, мовляв, будуть місця, які мене цікавлять.

І справді, ми виїхали акурат до перекатів з різними течіями і глибинами. Красота! Ще був обід, тому розраховувати на систематичність складно. Я трохи порився у дні – побачив велику кількість живих імітацій наших бокоплавів, тому зарядив «француза» відповідними мухами. Форель радо погодилася на такий частунок, але ловилася вона не часто.

Мадлер. Точніше те, що від нього залишилося

Коли сонце вже потрохи почало сідати, я вирішив вкотре половити на стрімери. До цього часу мені не вдавалося упіймати на стрімери нічого, за винятком одного єльця на свічі. Спробував різнокольорові вулі-багери, александру, ще якусь біду типу «ноунейм» і вже хотів навіки попрощатися з ними, аж тут погляд упав на невеликого мадлера, який для мене зв’язав Геник Головко.

Англієць з харіусом на 47 см. Зловив на апстрім німфу

Буквально на першій же проводці відчув потужний удар. Ого! Невже це воно? Чергова проводка – ще один удар. Я трохи перемістився, закинув і нарешті відчув, як на проводці, мене щось зупинилося. Це щось втупилося в дно і почало гнути мою п’ятірку з тонучим підліском. «Є!» – закричав я Юрі, але за мить шнур ослаб. «Не кричи «є!» поки не витягнеш» – проспівав мені Юра.

Блін, думаю, ну, нічого. Чергова проводка і знову риба! «Є!» – крикнув я і поки згадував, що «є!» кричати не треба було, форель втекла. Пшя крев! Але мадлер вселив у мене надію і наступні проводки принесли мені п’ять красивих форелей з чорними і червоними цятками. Між ними я мав ще пару сходів і кілька хороших ударів. Очевидно, гачок завеликий, або я не володію технікою витягання риби стрімерною палкою. Треба вчитися.

Сонце почало сідати. Я повернувся на берег і взяв трійку з сухариком. Що то було… Словами важко передати. Крупна риба зібралася на мілині і з шумом вистрибувала за поденками. Варто сказати зауваження Нестора, який помітив, що в Польщі комах набагато більше, ніж у нас. Чому так? Поденки літали кількох видів і розмірів. Але форель ловилася на все тільки один раз. Після кожної риби муху доводилося міняти. Працювали сухарі з білими крилами і коричневим тілом. Закидати доводилося метрів на 15, щоб не підходити ближче і не шугати рибу. Правда, підсічена форель робила такий сабантуй, що на хвилину все навколо затихало. Риба там дуже сильна.

Не знаючи дороги ми вирішили повернутися і половити там, де починали. То була помилка, бо на цьому місці стояло вже три машини і риба не проявляла ознак активності. Ми обмежилися кількома сходами і почали готуватися до від’їзду – повечеряли і помили машину. Тепер можна і додому їхати. А Гудзям з Нестором бажаю яскравих вражень і чекаємо на їхні звіти.

Автор: Ростислав Ящишин

• Alex коментує:

Ростік, чудовий звіт, класна ріка, захоплююча рибалка! Вітаю із “стрімерним” стартом 😉