Дунаєць. Частина четверта. Третій зайвий

Увечері другого дня перебування в Кросценко ми почали думати про зміну дислокації. Я зателефонував до Павела на Сян. Він сумно сказав, що буквально щойно пустили дві турбіни з електровні, тож ситуація дуже кепська – вода висока. Хто був на Сяні, той знає, що там і так не просто ходити, а по високій воді поготів. Тож ми вирішили залишитися на Дунайці і на третій день. Тим паче, що Войтек запропонував нам свої послуги – у суботу він вихідний, тож зможе завезти нас в красиві місця на Бьялці, там, де ми ще не були. Ми зраділи – завжди цікаво побувати в нових місцях.

Але буквально за кілька годин задзвонив Павел і сказав, що ситуація на Сяні кардинально покращилася. Вода упала і форель стала дуже активною, особливо у плані стрімерів. Попри це ми вже домовилися з Войтеком і не хотіли його покидати. До того ж Аґнєжка поїхала по справах і забрала його розмальовану машину.

Увечері другого дня ми мали бомбезну вечерю. Купили в місцевому супермаркеті трохи харчів: йогурти, пиво, ковбаски та інші дрібниці. М’ясо і хліб смажили на грилі, допили бурбон, пиво, після чого Войтек приніс пляшку зубрівки. Словом, вечірня риболовля була що треба).

Ми сиділи до пізньої ночі, ще трохи в’язали мухи у нього на кухні і геть загубилися у плані часу. Ми не могли перевести свої біологічні годинники на годину вперед чи назад – вже й не пам’ятаю, як там у Польщі. Словом, десь о першій ми пішли спати, а вже в четвертій нас мав розбудити будильник. Але чи то будильник дуже тихо дзвонив чи то ми дуже голосно хропіли, але прокинулися ми лиш тоді, як у наших дверях з’явився грізний Войтек при повному параді. Але вже за кілька хвилин ми теж були готові до нової мандрівки.

Войтек повіз нас туди, де Бьялка впадає в водосховище. Справді, місця дуже красиві, до того ж вода повністю прочистилася, однак не зменшилася. Риба ловилася так собі – кому вдалося зловити десяток – тому пощастило. Не було трофеїв, але ця місцина принаймні мені запам’яталася несамовитим опором риби. Форель шугала по пулу як підстрелена – витягнути її було дуже важко.

Від впадіння ми рухалися вверх по течії, шукаючи ями з заливами. Форель не гребувала повільною водою і час від часу ловилася. Так тривало до того моменту, поки я не перейшов на інший берег, побачивши симпатичну ямку. На другій чи третій проводці муха зачепилася і я спробував її висмикнути. За якусь мить я побачив, як два верхніх коліна упали в воду. Спершу подумав, що просто вони вилетіли, але піднявши очі побачив, що вудка просто зламалася. Біда у тому, що це була не моя вудка, а Юри, який позичив її нам на всяк випадок. Свою ж я віддав Арсену, пакунок з вудкою і катушкою якого катався по Польщі. Тому я ловив Юриною вудкою і як побачив, що вона зламалася був просто шокований.

До мене відразу ж підбіг Войтек. Я сказав, що вже не хочу ловити і піду до машини. Він запропонував скласти компанію, тож ми перейшли річку, пройшли через лісові хащі і вийшли на дорогу. Войтек розповів, що він сам зламав дві вудки, що мене трохи заспокоїло. В машині я витягнув свою стару п’ятірку, а Войтек сказав, що покаже мені місце, де живе 60-сантиметровий струг. Якщо пощастить – зможемо його зловити. Нам треба було трохи пройтися по лісовій дорозі, вверх по течії. Я кинув в рюкзак трохи води, щоб дати хлопцям – думав, що ми їх обженемо і потім зустрінемося. Просто я не сподівався, що доведеться йти хвилин 40.

Поки ми топали і балакали, то побачили канавку при дорозі, одна половина якої була чиста, інша мутна. Я вже хотів пройти її, але Войтек зупинився і запропонував зловити того, хто там живе. І справді, я помітив силуети риб, що тинялися вліво-вправо. У Войтека нічого не вдалося, а от на мою мушку це «щось» таки зловилося. Спершу я думав, що це форель – очевидно, райдужна. Виявилося – голавль, досить пристойний як для такої калабаньки. Згодом з’ясувалося, що це не калабанька, а річечка. На іншій її видимій частині ми побачили двох кленів на півруки, а також карася, грам на двісті. Зловити їх не вдалося – з першим падінням мух у воду вони зникли. Натомість узяв голавлик на долоньку.

Ми вирішили не зволікати і йти далі. За полями-городами таки вийшли до річки. Це справді були дикі місця з казковими краєвидами. Ми трохи розділилися – Войтек пішов на одну яму, я на іншу. На ній спіймав кілька форелей і бачив вихід гарного пиря за великою мокрою мушкою. У Войтека справи були такі ж невтішні – риба просто відмовлялася харчуватися. Був обід, а хлопців на горизонті ніхто з нас не бачив. Тож ми вирішили повертатися.

Арсен і Андрій не мали ключів від машини, тому розвалилися на чому було просто на полянці. Коли ми зустрілися, то поїхали додому, щоб спакуватися. У кожного з нас були думки про те, що третій день на Дунайці був зайвим, адже цілком і повністю вистачало двох. До того ж ми були страшенно втомлені і невиспані. Такий дикий темп неймовірно виснажував.

Вечір ми вирішили провести на Дунайці, в районі села Сромовце. Торік я туди не заїхав, а дуже хотів глянути на гору Три корони. Коли ми приїхали на місце з повільною водою у мене відразу ж поселилася думка, що риба не буде ловитися. Я навіть не розпаковував вудки і вейдерси – і не помилився. Нікому з нас нічого не вдалося зловити – з словацького боку почалися громи і блискавки. Усе, що можна згадати – вихід великої форелі на стимулятора. Але виходом це важко назвати – риба попросту хотіла прогнати муху – певно погано була зв’язана.

Наостанок ми таки заїхали на Три корони і через міст перейшли в Словаччину. Нелегально. Без документів і в термобілизні. Це було весело… Після цього прийшов час повертатися. Сонні, змучені, але щасливі і задоволені трьома днями, проведеними на польському Дунайці.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERADSC_0766DSC_0772DSC_0783DSC_0789DSC_0794DSC_0814DSC_0943DSC_0944DSC_0948DSC_0951DSC_0959DSC_0962Це так коротенько – про більш детальні враження буде інша стаття.

Схожі записи:

• Дарт Палпатінович Вейдер коментує:

Ростик, зламана вудка – це ще один щабель драбини Майстра 😉 не хвилюйся!
    дякую за оповідь! і за мужність ловити в такі умови.
    з.і. Бялка гарна навіть в грізну погоду!