Щука на запресованому озері

1607040_249976151838816_1761421761_n
Є принципи, які не можна повернути, бо вони не дишло. Як би мені не хотілося подихати квітневою карпатською річкою, але я для себе вирішив – поки там нереститься харіус і його друзі, я не маю права його турбувати. І фіолетово мені на дозволені ділянки. Вони вже будуть актуальними з середини травня, а поки туди пертися не слід. Але ж і сидіти вдома без діла не годиться, руки сверблять покидати шнура і щось упіймати. Арсен якраз недавно здорово відловився в Озерному краю, тож ми вирішили поїхати туди, може якраз мені вдасться упіймати свого першого нахлистового щупака.

Screenshot - 25_04 002Справа в тому, що в плані щуки я повний дилетант. Кілька разів рибалив на озерах чи річках, але з тамтешньої риби окрім карася, окуня, плотви і краснопірки нічого не ловив. Власне, щуку на стірмера ніяк упіймати не вдавалося. Але зараз, пливучи по непоганій дорозі, я чомусь навіть не сумнівався у тому, що нарешті познайомлюся із зубатою хижачкою.

20150425_071908Коли ми приїхали, а то була десь 7-а ранку, автомобільна стоянка була практично заповнена. Залишивши по 30 гривень на вході, ми вийшли до каскаду озер. Я тут вперше, а от Арсен вже в курсі куди йти і де ловити. Він аж видихнув, коли побачив, що його минула точка вільна. Справа в тому, що на озері, кожних десять метрів стояли спінінгісти. Рухатися берегом було складно, відповідно, хто куди прийшов, там і ловив протягом всього часу.

20150425_071912Саме озеро квадратної чи прямокутної форми з невеликою кишенькою. Саме біля тої кишеньки я і розташувався, Арсен став трішки далі, перед гладким водяним простором. Я швиденько розклав свою вудку – п’ятірку від Strike! зі своєю першою нахлистовою котушкою Jackson. Страшно подумати, але їй вже 10 років… Стільки ж років і жовтому шнуру від Cortland. Ці снасті я використовую на озерах або під час полювання за голавлем. Єдине, додатково укріпив котушку в тримачах вудки, щоб надійно зафіксувати її від хитання. Можливо, виглядало це все не надто естетично, але зате ефективно і практично.

Screenshot - 25_04 017Від шнура йшов метровий підлісок, потім карабін, ще один флюорокарбоновий підлісок 0,5 мм, сталевий повідець Арсенового виробництва, нарешті металева застібка, до якої кріпився сам стрімер. Почав я з об’ємного стрімера із злими червоними очима і вже на третій проводці почув чіткий удар. Варто сказати, що я вирішив обловити саме цю кишеню, до якої чомусь ні в кого не було діла. Практично одразу ж я помітив там кілька підводних збурень, а потім і сплесків.

Screenshot - 25_04 012Ось тут і далися взнаки перші переваги нахлисту над спінінгом на запресованих водоймах. Щойно помітивши якийсь рух під поверхнею води, мухар може за секунду висмикнути шнура з води і скерувати його у необхідні координати. Спінінгісту ж доведеться крутити котушку, гублячи дорогоцінні секунди.

20150425_074030Змінивши кілька стрімерів я поставив чорно-синю імітацію, яка взагалі не показувала жодної гри. Ще коли ми в’язали ці мухи, Арсен покепкував з мене і назвав стрімера «мітлою». Воно то так, але саме на нього, на тривалій паузі, я і взяв першого щупака. Взагалі, питання паузи дуже серйозне і до нього треба підходити максимально відповідально. За моїми загальними спостереженнями головне правило паузи в на хлисті наступне: «Чим важчий стрімер, тим менші паузи». Відповідно, «чим легший стрімер, тим довші паузи».

Screenshot - 25_04 011Напевно, для досвідчених нахлистовиків-щукарів я не відкрив Америку, але для мене особисто, це було відкриття. Справа в тому, що в минулому житті, я більше ловив коропа, за щукою зі спінінгом полював вряди-годи, і про якісь там паузи взагалі не думав. Пригадую, що якось натрощив доволі крупного окуня на силікон з джиг-голівкою, ведучи його банальною рівноміркою. Про паузи дізнався вже потім, коли відійшов від спінінга і увірувавши в нахлист…

20150425_075707Так от, після закиду, а далеко мені закидати не довелося, що й класно, бо я далеко не кастер, я давав стрімеру трішки втонути, після чого робив нешвидкий стріп і чекав, рахуючи від двох до чотирьох, залежно від того, була на стрімері голівка чи ні. Вже потім, коли вийшло сонце і щука стала не такою активною, проводку довелося змінювати. Я ставив трішки важчого стрімера, давав йому опуститися максимально до дна, після чого починав виконувати майже спінінгову ривкову проводку. Власне, ривковість у цьому плані була лише в тому, що проводка стала швидкою, різкою і короткою. Саме завдяки ній мені вдалося упіймати найбільшу свою щуку того ранку.

20150425_084031Але повернемося до початку. Наші сусіди-спінінгісти споглядаючи скоса за оверхедами цинічно посміхалися. Правда, вже через годину, їхні думки крутилися у іншому напрямку, а особливо ідеалістично виглядав момент, коли ми з Ареном тягнули по щуці одночасно. Я помітив, що до кишеньки регулярно навідуються гості, які не соромилися кидати свої бляхи просто мені під ноги.

20150425_102126Упіймавши свою першу щуку, я продовжив обловлювати свою невеличку акваторію, приділяючи більше уваги саме прибережній рослинності. Там я взяв другу і третю щуку, правда вже на іншого стрімера. Переливаючись червоно-синіми кольорами, у воді він нагадав воблер Yo-Zuri L-Minnou 44. У мене просто були такі колись, то я і запам’ятав. Різниця полягала в тому, що мій стрімер був довгий, худий і на безбородому гачку.

20150425_082214Поки я тихенько виловлював кишенькових щук, Арсен зі своїм восьмим класом працював на дальнобійність, намагаючись викинути якомога більше шнура. Під час одного з таких закидів, ми почули характерний хрускіт. Напевно, це останнє, що хочуть почути рибалки – нова вудка Арсена зламалася біля самого руків’я, не витримавши навантаження. У мене була стара запасна п’ятірка, тож Арсен поклав зламану снасть збоку. Зрештою, він і нею так вимахував, що в мене очі на лоба лізли. Я навіть не думав, що «бабуся» здатна на такі викрутаси. Це ще раз свідчить про те, що в умілих руках і десятирічний Jackson перетвориться на орвіса чи харді… Хоча, не виключено, що допомагав завантажувати вудку шнур восьмого класу.

Screenshot - 25_04 018Я кайфував. Окрім щук, зловив хорошого карася, при чому він взяв не на паузі, а на самій проводці. Цікаво, що коли мені набридло ловити щук і дратувати спінінгістів, я поставив німфи і спробував зловити карасів, які плавали неподалік.

20150425_080454Їх було добре видно через поляризаційні окуляри. Але німфи пропливали повз, а товстуни проводжали їх байдужим поглядом. Тому я знову переключився на щупака, мав і улови, і сходи, і удари. Загалом, ми з Арсеном витягнули по шість зубастих красунь, і хоч товариш нарікав на їхній розмір, мені так вони цілком підходили.

Screenshot - 25_04 006Коли ми несли щук на зважування, шнур від кукана різав мені руку, але це компенсувалося поглядами спінінгістів. Ще раніше один з них підійшов до нас і сказав: «Уперше бачу живих нахлистовиків, можна доторкнутися до отого вашого, ну, чим кидаєте». Чоловік помацав шнура і поскаржився – жодного удару. З того, що ми побачили, наші сусіди за цей весь час упіймали три щуки на всіх.

Screenshot - 25_04 013Мабуть, варто припустити, чому спінінгові приманки не працювали, тоді як стрімери принесли прекрасний результат. Арсенова теорія виглядала приблизно так. На запресованому озері щука вже звикла до силікону, металу і бальси, тому остерігалася їх. Натомість новенькі стрімери припали їй до смаку. Як на мене, це вірна теорія. І я, чесно кажучи, сумніваюся, що ті, хто побіг на наше місце, коли ми з нього пішли, мали якийсь успіх.

20150425_102118Узяв додому 4 рибини, заплативши за них 140 гривень (55 гривень за кілограм). Узяв з чистою совістю, бо якби упіймав щуки в ріці то, певно, відпустив би. Ну, може, одну щучку і взяв би, а може й ні. У будь-якому випадку, печена щука з Озерного краю вийшла неймовірно смачна…

• Zart коментує:

монстри, дякую за звіт! ех, коли вже я стану на вашу стежку..