Full house: неймовірні четвергові пригоди

Важко було повірити, що ця мандрівка виявиться такою насиченою на різноманітні пригоди і події. Усього виявилося занадто багато як для одного дня, точніше, навіть неповного дня. Бо десь о 16:00 пригоди скінчилися, прийшов час повертатися додому. Щоб не затягувати з ліричними відступами, почну з самого початку.DSCN0082Пригода перша. Зустріч в маршрутці

У середу ввечері ми з Геником балакали за горнятком чаю і станком з мухами. А я все думав, їхати чи не їхати. Зважаючи на те, що вихідні я провів в Донецьку, фірма виділила мені деньок відгулу. Тож я і подумав, що було б непогано якихось грибів назбирати на зиму. А заодно і вудку з собою можна прихопити. О пів на п’яту ранку ледве вивалився з ліжка. З горем навпіл узяв себе в руки, щось закинув до шлунку і пішов назустріч пригодам. У маршрутці вмостився на двох сидіннях, щоб трохи покімарити. Але постійні зупинки, пронизлива музика і ще якась біда постійно мені в цьому заважали. На одній з зупинок до маршрутки зайшов хлопчина з чорним тубусом. Обличчя не здалося мені знайомим, може спінінгіст, який зібрався на Дністер. Однак Миколаїв він проїхав тихо, лише поглядом провів спокійну річку. У Стрию я вийшов на двір і помітив, що в його тубусі є відділення для котушки. Отже, нахлистовик. Привітатися в маршрутці не вдалося – набилося стільки людей, що транспорт ледь перебирав колесами. Але сталося так, що нам обом слід було виходити на одній зупинці. Він видряпався через передні двері, я через задні. Тут вже прийшов час знайомитися. Коли я побачив його ближче, то обличчя здалося знайомим. Пам’ятаєте пост про гольця? Я не наважився дати фото у повному обсязі, бо там «палилося» місце (http://www.fly-fishing.com.ua/blog/2013/05/chuzhij/). Словом, знайомтеся – це Міша. DSCN0087Нахлистом займатися почав нещодавно. Людина порядна, спокійна і приємна. «Риба в магазині» – одна з улюблених його цитат. Ми швиденько обмінялися телефонами і прийшли до місця, де планували почати ловити.

Пригода друга. Є і нема

Поки я перевдягався і розкладався, Міша став на кінці перекату. Заходячи у воду, помітив, що новий товариш вже тягне харіуса – взяв на суху. Чудесно. Я все боявся, що зміна погоди і пізній приїзд зроблять свою чорну справу. У мене німфи.
DSCN0085Обловлюю перекат – є хороший удар і красень-харіус потрапляє в об’єктив. Спрацював, звісно ж, зелений бокоплав. Одразу ж за ним – другий. Це вже весело. Цього разу на «шоколадку», зв’язану на тоненькому гачку. Цікаво, що обидві риби уникали течії. Вони розташовувалися або в самому низу бистрини, або на повільній течії, що межувала з швидкою.
DSCN0084Підбадьорений таким славним початком я продовжив нишпорити по цікавих місцях, але наступні проводки не давали результату. Аналогічна ситуація була і зі зміною місця. Цікаві ділянки або були повністю порожніми, або риба пішла на обідню перерву. Подекуди вдавалося таки виловлювати пириків, досить приємного розміру. Вони стояли групами на одному місці. Це були і зливи, і мілини, і бистрини. Тобто риба могла бути де завгодно. Але там де вона була, то не одна. Деякі надзвичайно перспективні місця виявлялися незаселеними.
Помітивши кілька виходів я змінив котушку. Перепробував десь десяток «сухарів» – жодного результату. Що ж таке? IMAG0378В Міші трохи краще з сухою – до першого харіуса додав голавлика, а ще мав схід чогось вагомого. Міша пропонує йти на струмок. Намагаюся його в цьому відмовити – рівень води дуже низький, шкода форель. Колега проявляє розуміння і погоджується рибалити на ріці. Додає йому наснаги і проблиски крупних риб, які ширяють узад-вперед, але усі мухи ігнорують. Де він їх побачив – поняття не маю, мені на очі вони не траплялися.
DSCN0095А от харіус таки ловиться, головне, вирахувати місце його стоянки. Вище по течії траплялися перспективні місця і пирики таки себе видавали. Для цього я використовував верхню підвісну муху, що була примонтована біля самого індикатора. Проводка виконувалася так, щоб «мокряк» плив по воді або під самою водяною плівкою. У харіуса цей прийом викликав якусь незрозумілу агресію.
DSCN0093Просто перед моїми ногами, забувши про всяку там гідність, він вистрибував на муху і намагався її не те з’їсти, не те пошматувати. Мені так і хотілося йому сказати: «Агов, друже, ти що собі дозволяєш! Я ж тебе бачу. Ану киш в глибину». Хватка пирів була доволі агресивна. Я намагався взагалі не брати рибу до рук, але деякі харіуси настільки глибоко ковтали бокоплава чи мокру, що без корнцанга обійтися було важко. Не допомагали навіть гачки без борідок…
DSCN0086А один харіус взагалі продемонстрував чудеса еквілібристики. Хочете вірте, хочете ні, але він примудрився «з’їсти» усі три мухи за раз. Не знаю, як йому це вдалося, але коли я витягнув його на поверхню, то усі німфи були в його писку. Поки витягав фотоапарат, бокоплав відпав. «Шоколадка» і мокра залишилися.

Пригода третя. Старий і море

Після швидкої перекуски ми продовжили шукати рибу. Міша розташувався на непоганому місці, за каменем, я спустився трішки нижче, поки не побачив прибережну ямку. З мілини біля неї вистрибував харіус. Вистрибував просто так, розважався. Однак на мої мухи він уваги не звертав.
DSCN0091І тут я помітив на глибині характерний блиск. Підуства, значить годується. Напевно, їх і бачив Міша. Уже не раз я опинявся в такій ситуації – бачив блиски цієї вередливої риби, яка ігнорувала геть усе, що їй під носа кидали. Але цього разу мене щось змусило залишитися на місце. Я запалився ідеєю зловити цього партизана. Ще й думка промайнула, мовляв, хоч годину тут стоятиму, але тебе дістану. Не довелося. На третій проводці відчув як щось важке потягнуло кінець вудки до води. Попався! Але хто попався? Риба чи я? Що робити з такою торпедою я не знав. Для підустви було некошене поле варіантів – хоч в глибину, хоч за камені, хоч на течію. Я дуже боявся, що третій варіант стане для мене фатальним – обірве повідок та й поминай як звали. І він таки рвонув униз по течії. А я за ним. Місце дуже неприємне – великі камені з заглибинами, різної швидкості течія. Один неакуратний рух і я сам буду в воді. Проте азарт узяв гору і вже мені довелося йти на повідку в риби, а не навпаки. Я старався не дивитися під ноги – нічого доброго там би не побачив. Усе відбувалося якось спонтанно, природно. І тут мене прорвало: «Міша! Міша!» – я почав лементувати, не відомо для чого. Чомусь подумав, що в нього є підсак. Підсака не було. Вирішивши, що допомоги не буде, я зупинив ривок риби і потягнув її на себе. Ковтнувши повітря подуст почав здаватися.
DSCN0088Сяк-тяк довів його до берега, провів фотосесію і поклав у воду. Двічі його просити не слід – дременув так, що аж хвилі пішли. Класно.
DSCN0089DSCN0090Дивлюся на муху – гачок зігнувся. Як же я його дотягнув? «Шоколадка» пішла спати.
DSCN0092Коротка легенда: гачок Akita №14, мідна гранена вольфрамова 3-мм голівка, благенький хвостик з борідок чорної курки, тіло – даббінг super fine mahogany, обмотка золотистий дротик 0,1 мм від SYBAI, торракс – даббінг SYBAI Fine Diamond (Dark Brown).

Пригода четверта. Смачний тандем

Після цього двобою ловити вже й не дуже хотілося. Але оскільки Міша планував бути на ріці десь до години четвертої, я вирішив повернутися там, звідки почав і просто побайдикувати. Але це було не так і просто. Перша ж проводка закінчується ударом – харіус.
DSCN0078Проводка – удар. Проводка – харіус. І так далі. Певно, сонний час закінчився. Нова «шоколадка» і зелений бокоплав працюють рука в руку – риба їх чергує. Зрештою, вирішую, що досить німфувати, натомість переробляю француза і замість німф ставлю мокрі. На кінець ред-блек зулу №10, на підвісну оранж&патрідж №16. Банкет триває.
DSCN0080Знову харіус, а за ним форелька. Правда, була вона якась дивна, уся в фіолетових плямах, ніби її хтось маркером помалював. На жаль, зробити знимку не вдалося: до рук брати рибу не хотів, а поки крутився, то вона утекла. Може хтось знає, що з нею?
DSCN0099Черговий спуск мокряків – єлець. Причому, як на мене, дуже непоганий, раніше траплялися значно менші. Уся риба ловилася на оранжеву мушку, а зулу відпочивала. Вона, бачте, балувана, працює лише за кордоном.

Пригода п’ята. Вивернути кишені!

«Добрий день! Можете вийти на берег?». Я обернувся. На камінні біля води стояли двоє чоловіків, тримаючи в руках посвідчення в коричневих обкладинках. Одного я впізнав – Роман, рибінспектор. Звичайно, можу, які проблеми. «У нас є інформація, що ви ловите і забираєте харіуса. Нам зателефонували і про це сказали». Нічого собі…
DSCN0079Я взагалі-то до нього і торкатися не намагався, не те щоб забирати. Не чекаючи наступного прохання, я вийшов на берег, зняв рюкзак і витрусив з нього усе, що було. Потім показав фотоапарат, мовляв, уся риба тут. Роман подзвонив до свого «інформатора», сказав, що нічого не знайшли, але перепитав, чи може ми рибу клали не в рюкзак, а ховали десь на березі. Ні, каже «інформатор», складали у білий пакет на поясі. Нема в мене такого пакету і поблизу теж нічого подібного не видно. Але й ми з Мішою не бачили на ріці більше нікого. Як це все зрозуміти, не знаю.
DSCN0083Коли офіціоз скінчився, я показав інспекторам сьогоднішні фото, на їхнє прохання пригостив кількома мушками. Також я порадив їм прокататися по іншій річці, під вечір. Там на них, мовляв, чекають цікавіші клієнти. Кажуть, що їздять, ловлять порушників і складають протоколи.
Знаєте, це класно. Я навіть радий, що так все вийшло. І буду вимагати подібного при нагоді. Бо тільки так можна хоч якось врятувати наші річки. Тому інспекторам щирий респект від мене.

Пригода шоста. Як не з’їм, то понадкушую

Коли хлопці поїхали, я вирішив трішки змінити снасть. Поставив іншу котушку з німфовим шнуром, а до нього приладнав тонучий підлісок з двома мокрими мушками. Виявилося, що це новаторство себе не виправдало. Мухи-то тонули, але на глибині риба ними не цікавилася. Натомість я згрібав з дна водорості та інший непотріб.
DSCN0102Пройшовши трішки вверх побачив цікаву картину. Нічогенький вуж упіймав бабця і намагався ним пообідати. Змія тримала рибу за хвоста, ще й дороги дриґом. Бабець, схоже, був вже мертвим, або паралізованим. Просто цікаво було, знаєте.
DSCN0103DSCN0107Словом, я делікатно попросив вужа відпустити рибу. Бабець затріпався і закотився у воду. Риба була значно більша, аніж я думав. Чесно кажучи, навіть не сподівався, що вони такими виростають. За діаметром підкамінник був точно не меншим, аніж його ворог. Не знаю, чим там усе скінчилося – вирішив не втручатися більше в закони природи. Певно, вужик таки пообідав.
DSCN0081А ми ще трішки половили, після чого відправилися на маршрутку, травлячи байки. Такий-от деньок вийшов.

• Дійсно насичений день вдався.Дуже цікаво росповів,дякую.

• tohin коментує:

Кльова оповідь! Приємно починати день з таких позитивних історій. Дуже радують такі от інформатори, значить небайдужих людей немало. Інспектори – молодці!!!

• Дарт Палпатінович Вейдер коментує:

бідний вуж )
    (це від заздрощів)

• Зінат коментує:

Доброго дня))
    Чесно сказати натрапив на вашу пригоду рибалки випадково. Просто шукаючи інформацію про річних риб на просторах інету. Побачив фото як вуж намагається ковтнути БАБЦЯ – зацікавився)))
    Я і сам виріс біля річки Бистриця Солотвинська в самій Солотвині в 100 метрах від неї. Звичайно прочитав спочатку за вужа))) а вкінцевому результаті прочитав все. Розповідь цікава і легко читається, рядки пливуть самі собою – ДЯКУЮ)
    Так от прочитав те, на що вирішив відписати – та форель яку ви спіймали і була “ніби її хтось маркером помалював” то можу зробити висновки, що на вашій річці водиться так само три різновиди форелі і місцеві рибаки говорять, що ця форель рахується королівською.
    І на рахунок вужа і БАБЦЯ то вуж не зміг би ковтнути рибку в тому плані, що у неї на жабрах находяться шипики по одному з двох боків і коли його спіймати він приплюскує голову і вони виступають.Б
    Був у мене випадок коли під камнем знайшов мертву форель на грам 300-400 витягнув її і був шокованим подавилася бідолаха якраз бабцем незнаю як, але в роті був якраз бабець, що правда протухша форель сильно не була, но легкий запах уже був – но місцеві пташки не дали згнити рибині.
    Якщо вас цікавить ще одна цікава приманка на харіуса пишіть в мило )